
Zijn aanstaande overwinning in het puntenklassement vieren, Peter Sagan arriveerde bij de Bora-Hansgrohe-bus met een mooie, nieuwe, in Maglia Ciclamino-stijl geverfde Specialized Tarmac SL7.
Het frame, geschilderd in een prachtige cyclaamkleur die past bij de puntclassificatie-jersey, wordt geleverd met de beste componenten van Shimano, Roval en Specialized.
Peter Sagan’s Specialized Tarmac SL7: Spec
- Frameset: Specialized S-Works SL7
- Stuurpen/zadelpen: Geïntegreerde Tarmac Stuurpen, 140 mm, Tarmac Carbon
- Stuur: S-Works Aerofly II
- Stuurlint: Supacaz Super Sticky Kush Star Fade
- Zadel: Gespecialiseerde Romin EVO
- Wielset: Roval Rapide 50 CLX
- Remset: Shimano Dura-Ace
- Rotoren: Shimano Dura-ace 160 mm voor/140 mm achter rotor
- Rem-/schakelhendels: Shimano Dura-Ace
- Derailleurs voor/achter: Shimano Dura-Ace
- Cassette: Shimano Dura-Ace 11-30
- Ketting: Shimano Dura Ace
- Crankstel: Shimano Dura AceA
- Banden: Specialized Turbo Cotton 26 mm
- Pedalen: Shimano Dura-Ace PD-R9100
Sagan zette de maglia ciclamino voor het eerst op na etappe 11, en hij is sindsdien op zijn schouders gebleven – nu heeft hij een complete fiets die past bij zijn aangepaste helm, handschoenen en sokken.
Sagan leidt momenteel het puntenklassement met 135 punten, net voor de tweede plaats Davide Cimolai van Israel Start-Up Nation en 25 punten voor de derde plaats, Fernando Gaviria van UAE Team Emirate.
De Specialized Tarmac SL7 lijkt de go-to-bike te zijn voor de meeste Specialized-teams. De Tarmac SL7 maakte een einde aan de “aero is alles” Venge en opende een nieuw hoofdstuk van de “één fiets om ze allemaal te heersen” Tarmac SL7.
We hebben de nieuwe Tarmac SL7 grondig gereden en beoordeeld en kunnen getuigen van snelheid, lichtheid en onwil om onder een sprint door te gaan – bekijk hier onze volledige recensie.
Sagans SL7 rolt verder Rovals CLX 50 schijf wielen met Specialized Turbo RapidAir 26 mm draadbanden. Sagan koos voor clinchers voor de entiteit van de Giro, inclusief zijn overwinning in etappe 10. Hij wisselde alleen voor etappe 13, vanwege de 35 km grind – hiervoor gebruikte hij de Gespecialiseerde Turbo RapidAir 28 mm banden.
Met alleen bergafwerkingen en een tijdrit in de komende dagen in de Giro d’Italia, is het relatief zeker dat Sagan de Maglia Ciclamino zal behouden. Dat leverde hem weer een puntenklassementtrui op om aan de muur te hangen naast zijn zeven uit de Tour de France.
Voor meer informatie over Peter Sagan en het Bora-Hansgrohe Cycling Team kijk op Bora-hansgrohe.com
CreditSource link